The blog of Master and Phd students.
Exchange of views, sharing of resources among the members of the group (http://hepnet.upatras.gr), literature and documents database.
Ανταλλαγή σκέψεων, απόψεων, υλικού και σχολίων μεταξύ της ομάδας του Δικτύου για τις Πολιτικές της Ανώτατης Εκπαίδευσης (http://hepnet.upatras.gr)
Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014
Σχέδιο "ΑΘΗΝΑ" και στα Δανέζικα Πανεπιστήμια!
Over the Christmas period Morten Østergaard, Denmark’s
minister for science, innovation and higher education, told a leading newspaper
there were far too many courses at universities and the number would be
significantly cut […]
Το "ΑΘΗΝΑ" στη Δανία έχει γίνει πριν μερικά χρόνια. Πιθανόν ίσως ένα "ΑΘΗΝΑ 2"... Ουσιαστικά εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο πράγματα, ενα παλιό και ένα νέο. Πρώτον, την παραδοχή ότι το 1ο πια πανεπιστημιακό πτυχίο είναι ουσιαστικά το Μάστερ και συνεπώς το "προπτυχιακό" χωρίς πολλές απαιτήσεις μπορεί να υλοποιείται από υποψήφιους διδάκτορες, νέους διδάκτορες και μετα-διδάκτορες καιμε πολύ μικρό κόστος... Είναι το κλασσικό ζήτημα του πως η μαζικοποίηση υποβαθμίζει τον κοινωνικο-οικονομικό αντίκτυπο ενός πτυχίου. Το είχαμε αυτό και το'60 με την υποβάθμιση του απολυτηρίου της Β'βάθμιας. Από την άλλη, το καινούργιο φαίνεται να είναι το άνοιγμα μιας συζήτησης για το αν πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των φοιτητών, συνεπώς και των προγραμμάτων σπουδών άρα και των ιδρυμάτων... Έχει ενδιαφέρον γιατί η νέα συζήτηση προφανώς έρχεται σε πλήροι αντίφαση με τον κυρίαρχο (;) λόγο περί κοινωνίας της γνώσης!
Η αντίφαση είναι παραπάνω από έκδηλη μέσα στην αναδιάρθρωση των ΑΕΙ σε όλον το κόσμο (δηλαδή "Κοινωνία της Γνώσης" από τη μια, και "έλεγχος & λογοδοσία" από την άλλη, που οδηγεί σε αξιολόγηση με βάση τα αποτελέσματα (outputs) των αν. σπουδών με φόντο τις περίφημες "ανάγκες της αγοράς εργασίας" (με άλλα λόγια, "τι αντίκρυσμα έχει το πτυχίο σου" σε μια μεταβαλλόμενη & ασταθή ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ).
Επίσης, αυτό για τη μαζικοποίηση των "προπτυχιακών", και την αντίστοιχη υποβάθμιση της "ανταλλακτικής τους αξίας" είναι δεδομένο πλέον παντού. Στην Ελλάδα δε, θα το δούμε πιο έντονα στη (μετα)μνημονιακή εποχή (αν υπάρξει ποτέ...).
Το "ΑΘΗΝΑ" στη Δανία έχει γίνει πριν μερικά χρόνια. Πιθανόν ίσως ένα "ΑΘΗΝΑ 2"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυσιαστικά εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο πράγματα, ενα παλιό και ένα νέο.
Πρώτον, την παραδοχή ότι το 1ο πια πανεπιστημιακό πτυχίο είναι ουσιαστικά το Μάστερ και συνεπώς το "προπτυχιακό" χωρίς πολλές απαιτήσεις μπορεί να υλοποιείται από υποψήφιους διδάκτορες, νέους διδάκτορες και μετα-διδάκτορες καιμε πολύ μικρό κόστος... Είναι το κλασσικό ζήτημα του πως η μαζικοποίηση υποβαθμίζει τον κοινωνικο-οικονομικό αντίκτυπο ενός πτυχίου. Το είχαμε αυτό και το'60 με την υποβάθμιση του απολυτηρίου της Β'βάθμιας.
Από την άλλη, το καινούργιο φαίνεται να είναι το άνοιγμα μιας συζήτησης για το αν πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των φοιτητών, συνεπώς και των προγραμμάτων σπουδών άρα και των ιδρυμάτων...
Έχει ενδιαφέρον γιατί η νέα συζήτηση προφανώς έρχεται σε πλήροι αντίφαση με τον κυρίαρχο (;) λόγο περί κοινωνίας της γνώσης!
Η αντίφαση είναι παραπάνω από έκδηλη μέσα στην αναδιάρθρωση των ΑΕΙ σε όλον το κόσμο (δηλαδή "Κοινωνία της Γνώσης" από τη μια, και "έλεγχος & λογοδοσία" από την άλλη, που οδηγεί σε αξιολόγηση με βάση τα αποτελέσματα (outputs) των αν. σπουδών με φόντο τις περίφημες "ανάγκες της αγοράς εργασίας" (με άλλα λόγια, "τι αντίκρυσμα έχει το πτυχίο σου" σε μια μεταβαλλόμενη & ασταθή ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, αυτό για τη μαζικοποίηση των "προπτυχιακών", και την αντίστοιχη υποβάθμιση της "ανταλλακτικής τους αξίας" είναι δεδομένο πλέον παντού. Στην Ελλάδα δε, θα το δούμε πιο έντονα στη (μετα)μνημονιακή εποχή (αν υπάρξει ποτέ...).
Εννοώ, αν υπάρξει ποτέ το "μετά"!....
ΑπάντησηΔιαγραφήΔ. Γουβιάς.