Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)


  Vol. 35, n°4, 2012

  • Academic Entitlement in the Context of Learning Styles, Jean Andrey, Erin Joakim, Vivian Schoner, Derrick Hambly, Amber Silver, Rohan Jayasundera, Allen Nelson
  • L’expérience de la probation académique ou « C’tu juste moi qui est pas capable au niveau universitaire? » : Une étude de cas, Isabelle Arcand, Raymond LeBlanc
  • Quand passion rime avec transformation : les retombées d’un programme d’éducation par l’aventure au sein d’une école secondaire alternative , Christiane Bergeron-LeClerc, Christian Mercure, Virginie Gargano, Mario Bilodeau,Maude Dessureault-Pelletier
  • Electronic Storybooks: A Constructivist Approach to Improving Reading Motivation in Grade 1 Students, Katia Ciampa
  • Religion, Democratic Community, and Education: Two Questions, Mario Osbert D'Souza
  • Le point de vue d'élèves du primaire en regard de l'évaluation en éducation physique et à la santé, Johanne Grenier, Charlotte Beaudoin
  • A Forest of Forests: Constructing a centre-usage profile as a source of outcomes assessment, Li-Shih Huang
  • A decade of dedication: Giving, giving, giving… and giving up teaching, Judith Mulholland, John Wallace
  • L’apprentissage coopératif : des effets positifs sur les élèves aux difficultés liées à son implantation en classe, Isabelle Plante
  • Service learning and student engagement: A dual language book project with young English language learners and the Faculty of Education, Hetty Roessingh
  • The predicament of generation 1.5 English language learners: Three disjunctures and a possible way forward, Sandra R. Schecter
  • The Emergence of the International Baccalaureate Diploma in Ontario: Diffusion, Pilot Study and Prospective Research, Paul Tarc, Luke Beatty
  • Parent and family perspectives on engagement: Lessons from the early years, Kathryn Underwood, Isabel Killoran 
  •  
  •  http://ojs.vre.upei.ca/index.php/cje-rce/

Δεν υπάρχουν σχόλια: