Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Revista de Psicodidáctica

Revista de Psicodidáctica


  Vol. 19, n° 1, 1-6/ 2014

  ARTÍCULOS

  • Development of the Writing Process from Primary to Secondary Education / Evolución del proceso escritor desde la Educación Primaria a la Secundaria, María-Lourdes Álvarez-Fernández, Jesús-Nicasio García-Sanchez
  • Reading Comprehension Improvement for Spanish Students: A Meta-Analysis / La mejora de la comprensión lectora en español: Un meta-análisis, Juan Cruz Ripoll, Gerardo Aguado
  • Actual Disciplinary Knowledge, Perceived Disciplinary Knowledge, Teaching Experience and Teacher’s Training for Reading Instruction: A Study with Primary Portuguese and American Teachers / Conhecimento disciplinar efectivo, conhecimento percebido, experiência profissional e formação dos professores para o ensino da leitura: Um estudo com professores Portugueses e Americanos do 1o Ciclo do Ensino Básico, João Lopes, Louise Spear-Swerling, Célia Oliveira, M. Gabriela Velasquez, Jamie Zibulsky
  • Attitudes Towards Mathematics: Construction and Validation of a Measurement Instrument / Las actitudes hacia las matemáticas: Construcción y validación de un instrumento para su medida, Andrés Palacios, Víctor Arias, Benito Arias
  • Development of Children’s Solutions of Non-Standard Arithmetic Word Problem Solving / El desarrollo de las soluciones infantiles en la resolución de problemas aritméticos no estándar, Laura Jiménez, Lieven Verschaffel
  • Math Competence and Executive Control Skills in Students with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder and Mathematics Learning Disabilities / Competencias matemáticas y control ejecutivo en estudiantes con Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad y Dificultades de Aprendizaje de las Matemáticas, Paloma González-Castro, Celestino Rodríguez, Marisol Cueli, Lourdes Cabeza, Luis Álvarez
  • Student, Teacher, and School Context Variables Predicting Academic Achievement in Biology: Analysis from a Multilevel Perspective / Variables del estudiante, del profesor y del contexto en la predicción del rendimiento académico en Biología: Análisis desde una perspectiva multinivel, José C. Núñez, Guillermo Vallejo, Pedro Rosário, Elián Tuero, Antonio Valle
  • Perception of Equal Treatment and the Importance of Physical Education of Adolescent Girls / Percepción de igualdad de trato e importancia de la educación física de alumnas adolescentes, Fernanda Borges, Noelia Belando, Juan A. Moreno-Murcia
  • Peer Victimization and Ethnic-Cultural Peer Victimization: Self-Esteem and School Relations between Different Cultural Groups of Students in Andalusia, Spain / Victimización étnico-cultural entre iguales: autoestima y relaciones en la escuela entre diferentes grupos culturales de estudiantes en Andalucía (España), Antonio J. Rodríguez-Hidalgo, Rosario Ortega-Ruiz, Izabela Zych
  • Teacher-Students Relationships in First and Second Grade Classrooms. Adaptation of the Questionnaire on Teacher Interaction-Early Primary (QTI-EP) / Las relaciones del profesorado con el alumnado en aulas del ciclo inicial de educación primaria. Adaptación del Questionnaire on Teacher Interaction-Early Primary (QTI-EP), Francisco J. García-Bacete, Patricia Ferrà, María I. Monjas, Ghislaine Marande 
  •  
  •  http://www.ehu.es/ojs/index.php/psicodidactica/issue/view/823/showToc

Δεν υπάρχουν σχόλια: