Τρίτη 4 Αυγούστου 2020

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)


 Vol. 43, n° 2, 2020

 

 
  • Editorial/éditorial. An Active Relational Quest, Blaine E. Hatt
  • "Teaching is a learning experience." : Exploring Faculty Engagement with Low-Income Adult Learners in a College-Community Partnership Program, Alan Bourke, James Vanderveken, Emily Ecker, Hayley Bell et Kimberly Richie
  • De la procrastination scolaire à la flexibilité psychologique : considérations empiriques, théoriques et cliniques, Natan Plouffe, Frédérick Dionne et Hguylaine Coté
  • Examining Factors Related to Teachers' Decisions to Adopt Teacher-Training Resources for Inclusive Physical Education,Lauren Katherine Tristani, Jennifer Tomasone, Jessica Fraser-thomas et Rebecca Bassett-Gunter
  • Le "spirituel" en éducation : une conceptualisation, Jacques Cherblanc et Marie-Anne Risdon
  • Indigenous University Student Persistence: Supports, Obstacles, and Recommendations, Patrick D. Walton, Kristen Hamilton, Natalie Clark, Michelle Pidgeon et Mike Arnouse
  • Ostacles et facilitauers perçus par les étudiants en situation de handicap à l'université et l'appréciation des services, Bruno Hubert, Anne-Louise Fournier et Louise Careau
  • Teaching and Learning Design Thinking (DT):How Do Educators See DT Fitting into the Calssroom? Eden Hennessey et Julie Mueller
  • La dynamique de construction du jugement évaluatif du superviseur lors de l'évaluation de stages en enseignement, Olivier Maes, Catherine Van Nieuwenhoven et Stéphane Colognesi
  • Investigating Math Achievement Patterns over Time Among Ontario Elementary School Students with Different Language and Literacy Characteristics, Ellen Fesseha, Hann Wickstrom et Eunice Eunhee Jang
  • L'ambiguïté autour du nuémrique : une problématique associée à l'usage, Charles Bourgeois et Jean Gabin Ntebutse

https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/issue/view/195

Δεν υπάρχουν σχόλια: