Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)


 Vol. 42, n°4, 2019


 
  • Editorial, Carole Fleuret
  • “What if I don’t know the answer?” Fifth-grade Students’ Responses to Uncertainty in Test-Taking, Ruth A Childs, Susan Elgie, Amanda Brijmohan et Jinli Yang
  • Extent and Consequences of Faculty Members’ Workload Creep in Three Canadian Faculties of Education, Sandra Kouritzin
  • Mapping SOGI Inclusion through Curriculum and Practice in a Canadian Teacher Education Program, Kedrick James
  • What is “gender expression”? How a New and Nebulous Human Rights Construct Is Taking Shape in Ontario School Board Policy Documents, Lee Airton, Kyle Kirkup, Allison McMillan et Jacob DesRocher
  • How Do Elementary Teachers Study and Learn from a Multimedia Model of Reading Development? An Exploratory Eye-Tracking Study, Pamela Beach, John Kirby, Pamela McDonald et Jen McConnel
  • « Qui est Jacques Cartier ? LOL » Les questions d’élèves, une perspective sur les apprentissages en univers social au primaire, Alexandre Lanoix
  • L’influence de la compatibilité individu/environnement sur l’intention de quitter l’emploi des enseignants : un examen empirique à travers divers niveaux, Andrée-Anne Deschênes
  • Ce que savent les futurs enseignants de la Saskatchewan sur la phrase, Joël Thibeault
  • La satisfaction au travail des enseignants canadiens, Pierre Canisius Kamanzi, Claude Lessard et Tardif Maurice
  • Les effets du travail de groupe sur les sentiments d’efficacité personnelle et collective en contexte d’apprentissage, Pierre Bellet, Nathalie Vendeville et Stéphanie Mailles-Viard Metz


http://cje-rce.ca/fr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: