Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2020

Revue suisse des sciences de l'éducation


 Vol. 41, n° 3, 2019

 
 
  • Staatliche Subventionen für Privatschulen: Politiken der Privatschulfinanzierung in Australien und der Schweiz / Public subsidies for private schools: The politics of financing private schools in Australia and Switzerland, Rita Nikolai
  • Analyse de la démarche d'une recherche collaborative portant sur le développement et l'évaluation d'une compétence professionnelle, Josée-Anne Gouin et Christine Hamel
  • De l'analyse de l'activité enseignante en situation aux organisateurs contextuels de l'activité : une approche par la didactique professionnelle / From the analysis of teaching activity in situation to the contextual organizers of the activity: an approach through professional didactic, Elisabeth Magendie
  • Lo sviluppo di modalità di insegnamento innovative, fra le unità du mesura e la vita delle api: uno syudio di caso / The development of innovative teaching methods, between units of measurement and the life of bees: a case study, Giorgio Ostinelli
  • Analyser les emprunts entre champs disciplinaires : le cas de la présence des sciences du langage dans la formation des enseignants / Borrowings between disciplinary fields: the case of language sciences in teacher education, Kristine Balslev et Alessandro Chidichimo
  • Aufgabenangebot zum mathematischen Begründen in je zwei aktuellen Mathematikbüchern / Reasoning Problems in Current Mathematics Textbooks, Esther Brunner, Romaine Jullier et Jonas Lampart
  • Accrochage scolaire en famille d'accueil : l'influence des relations dans la fratrie d'accueil sur la scolarité des enfants "placés" / School perseverance of children in foster care: The influence of their relationship with siblings on their school experience, Alice Anton et Catherine Blaya
  • Kündingungen von Lehrpersonen - eine Frage der Berufsphase oder der individuellen Ressourcen? Berufseinsteigende und berufserfahrene sowie kündigende und bleibende Lehrpersonen im Vergleich - Teacher attrition – a question of career stage or individual resources? Comparing new and experienced teachers as well as resigning teachers with remaining ones, Manuela Keller-Schneider
  • Quand les vélléités d'intégration révèlent les éternels exclus: analyse de textes législatifs et réglementaires fribourgeois de 1900 à nos jours / Analysis of educational policy in canton Fribourg from the end of the XIXth century to modern days: when attempts of integration reveal those that have always been excluded, Isabelle Noël, Jacqueline Gremaud et Daniel Hofstetter


https://bop.unibe.ch/sjer/issue/view/885

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