Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009

Σχετικά με το quality culture

γειά σας και πάλι
έχοντας μια γενική εικόνα των εργασιών σας διαπιστώνω ότι (σχεδόν) όλοι πέφτετε πάνω σε αυτήν την έννοια και προβαίνετε στην ίδια διαπίστωση για την ελληνική πραγματικότητα είτε αυτή αφορά το σχολείο είτε το πανπιστήμιο.
Η Μαριάννα ήδη έχει προτείνει τη συγκρότηση μιας ομάδας εργασίας.
Νομίζω ότι αξίζει να το εξετάσουμε, βέβαια κάπως συστηματικά! Δηλαδή α) πρώτον κάποιοι να προτείνουν μια βιβλιογραφία, β) να καθοριστεί μια σχάρα διαβάσματος/ανάλυσης της σχετικής βιβλιογραφίας, γ) να διαβαστεί η βιβλιογραφία, δ) να γίνει ένα σεμινάριο-συζήτηση πάνω στο θέμα, ε) να δούμε τη δυνατότητα μιας δημοσίευσης αν αυτό προκύπτει από την εργασία.
Τι λέτε;

4 σχόλια:

Antigone είπε...

Από την αρχή ήταν ενδιαφέρουσα η ιδέα που είχε η Μαρίαννα να δουλέψουμε πάνω στο quality culture. Ο τρόπος που τοποθετείστε εδώ κάνει αυτή την ιδέα μια συγκεκριμένη πρόταση/σχέδιο έρευνας/μελέτης για την ομάδα, στο οποίο εμένα τουλάχστον θα με ενδιέφερε να συνεισφέρω στο μέτρο τον δυνατοτήτων μου και ίσως από την πλευρά των προγραμμάτων σπουδών, ανάλογα βέβαια και με τον τρόπο που τελικά θα διαμορφωθεί το πλαίσιο μελέτης που τελικά θα αναπτύξουμε. Επειδή τα προγράμματά μας είναι φορτωμένα και όλοι δεν ξεκινάμε με την ίδια εξοικείωση και πιθανώς το ίδιο ενδιαφέρον για την έννοια, έχω την αίσθηση ότι θα βοήθούσε να κινητοποιηθούμε και να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και να διαβάζουμε ειδικότερα κάνοντας τις αναγκαίες συνδέσεις ο καθένας με τις δουλείες μας, αν προηγηθεί το σεμινάριο, όπου κάποιος ομιλητής θα μας εισάγει σε πρώτο επίπεδο στην έννοια και στις προεκτάσεις που μπορεί να έχει στην εκπαίδευση όλων των βαθμίδων. Δεν ξέρω πως έχετε σχεδιάσει την πορεία του σεμιναρίου από το Φεβρουάριο και μετά, όπως επισης δεν ξέρω πόσο αυτό που λέω συνάδει με τον τρόπο που σκέφτεστε ότι θα ήταν αποτελεσματικό να δουλέψει η ομάδα εργασίας το 'quality culture'. Είναι απλά η πρώτη σκέψη που μου πέρασε από το μυαλό καθώς διάβασα την ανάρτηση και ήθελα να τη θέσω υπόψη όλων σας. Σας ευχαριστώ

Aggelos είπε...

Θα ήθελα να πω ότι συμφωνώ με την προσπάθεια οργάνωσης μιας ομάδας εργασίας για τη συγκεκριμένη έννοια. Είμαι και εγώ από αυτούς που πέφτουν πάνω σε αυτήν και δεν έχω κάνει διάβασμα σε βάθος. Οπότε χωρίς να έχω κάποια αρχική γνώμη για την οργάνωση των κοινών εργασιών (νομίζω ότι χρειάζομαι λίγο παραπάνω χρόνο να το σκεφτώ) θα ήθελα τώρα απλώς να πω ότι στο μέτρο που μπορώ να βοηθήσω (τόσο γνωστικά όσο και χρονικά) θα ήθελα να είμαι στην όποια "ομάδα εργασίας". Καλημέρα σε όλους

Leonidas είπε...

Για μένα αποτελεί μια μάλλον νέα έννοια αλλά με αρκετό ενδιαφέρον και σχετική με το θέμα μου. Ελπίζω μέχρι την επόμενη συνάντηση να έχω διαβάσει τα αναρτημένα κείμενα και να μπορέσουμε να συζητήσουμε περισσότερα.

Marianna είπε...

Καλησπέρα, αν και άργησα τα έχω παίξει με έρευνα και δουλειά είμαι μέσα, εννοείται
μόλις διάβασα τα εξής:
1. Hargreaves, D. (1995). School Culture, School Effectiveness and School Improvemnet, Scool Efefectiveness and School Improvement καιένα βιβλίο που δεν το έχω ακόμα διαβάσει
2. Cuche, D. (2001). Η Έννοια της Κουλτούρας στις κοινωνικές Επιστήμες Σιάτιτσας (μετσφρ),
Αθήνα:Τυπωθύτω
επίσης έχω κοιτάξει και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την κουλτούρα και έχω κρατήσει κάποιες σημειώσεις