«Μετεξεταστέο το υπουργείο Παιδείας στο θέμα της αξιολόγησης ΑΕΙ - ΤΕΙ»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ αντιπαράθεση για την αδυναμία εξωτερικής αξιολόγησης των πανεπιστημίων προέκυψε χθες, έπειτα από την ετήσια αναφορά- κόλαφο της ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) στη Βουλή.
Με την έκθεση, η Αρχή επισήμανε πλήθος δυσλειτουργιών και αδυναμιών που οφείλονται κυρίως στην αδιαφορία του υπουργείου Παιδείας και την εμποδίζουν να προχωρήσει την αξιολόγηση των ΑΕΙ-ΤΕΙ με τους ρυθμούς που θα μπορούσε. Η ΑΔΙΠ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι πέρυσι κατάφερε να αξιολογήσει μόλις το 1% των τμημάτων ΑΕΙ και τα κονδύλια που διαθέτει επαρκούν για ακόμα 4 αξιολογήσεις, όταν θα μπορούσε να αξιολογήσει 47 τμήματα που ολοκλήρωσαν την εσωτερική διαδικασία, και αρχικά είχε προγραμματιστεί να αξιολογηθούν 120....
Η υπεύθυνη Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Άννα Διαμαντοπούλου ζήτησε άμεση σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ώστε να συζητηθεί η έκθεση που αποτυπώνει τα αδιέξοδα της κυβερνητικής πολιτικής, τονίζοντας ότι από την έκθεση αξιολογείται κυρίως το υπουργείο Παιδείας, το οποίο «κόβεται» και μένει στην ίδια τάξη. «Αν η αξιολόγηση συνεχιστεί με αυτούς τους ρυθμούς, θα χρειαστούν... 80 χρόνια για να αξιολογηθεί το σύνολο των ιδρυμάτων», είπε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας, εκ των υστέρων και μετά τον θόρυβο που προκάλεσε η αναφορά της ΑΔΙΠ, ανακοίνωσε ότι η αξιολόγηση των ΑΕΙ αποτελεί βασικό πυλώνα της ανάπτυξής τους και θα διαθέσει 11,7 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του έργου. Την ερχόμενη εβδομάδα εξάλλου θα καταθέσει στη Βουλή νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει διατάξεις οι οποίες θα επιλύουν διάφορα τραγελαφικά που προέκυψαν, όπως η απουσία διοικητικού προσωπικού της ΑΔΙΠ και το απίθανο με τους αλλοδαπούς πανεπιστημιακούς αξιολογητές, οι οποίοι ώς τώρα αναγκάζονταν να έρχονται στην Ελλάδα με... δικά τους έξοδα για να κάνουν τις αξιολογήσεις.
Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
Πράγματι το διάβασα και εγώ σήμερα το πρωί και κατάλαβα ότι υπάρχει ζήτημα στην ΑΔΙΠ και δεν είναι απλώς κάποια "γκρίνια" - παράπονα που είχα ακούσει...
Δάσκαλε καλημέρα
Δημοσίευση σχολίου