Revista de Psicodidáctica
Vol. 20, n° 1,1-6/ 2015
- Prosody Growth and Reading Comprehension: A Longitudinal Study from 2nd Through the End of 3er Grade / Evolução da prosódia e compreensão da leitura: Um estudo longitudinal do 2º ano ao final do 3º ano de escolaridade, João Lopes, Maria Madalena Silva, Louise Spear-Swerling, Jamie Zibulski
- Engagement and Performance in Physics: The Role of Class Instructional Strategies, and Student’s Personal and Situational Interest / Implicación y rendimiento en Física: el papel de las estrategias docentes en el aula, y el interés personal y situacio, Antonio González, Paola Verónica-Paoloni
- Homework Motivation and Engagement throughout Compulsory Education / La motivación e implicación en los deberes escolares a lo largo de la escolaridad obligatoria, Bibiana Regueiro, Natalia Suárez, Antonio Valle, José C. Núñez, Pedro Rosário
- Math Skills and Executive Functioning in Preschool: Clinical and Ecological Evaluation / Competencias matemáticas y funcionamiento ejecutivo en preescolar: Evaluación clínica y ecológica, María-Jesús Presentación, Rebeca Siegenthaler, Vicente Pinto, Jessica Mercader, Ana Miranda
- Cognitive Predictors of 5-Year-Old Students’ Early Number Sense / Predictores cognitivos del conocimiento numérico temprano en alumnado de 5 años, Estíbaliz Aragón, José I. Navarro, Manuel Aguilar, Gamal Cerda
- Goal Orientation Profiles and Self-Concept of Secondary School Students / Perfiles de orientaciones de metas y autoconcepto de estudiantes de Educación Secundaria, Cándido J. Inglés, María C. Martínez-Monteagudo, José M. García-Fernández, Antonio Valle, Juan L. Castejón
- Parental Socialization Styles and Psychological Adjustment. A Study in Spanish Adolescents / Los estilos parentales de socialización y el ajuste psicológico. Un estudio con adolescentes españoles, María C. Fuentes, Fernando García, Enrique Gracia, Antonio Alarcón
- Adolescents and Preadolescents’ Roles on Bullying, and Its Relation with Social Climate and Parenting Styles / Roles en bullying de adolescentes y preadolescentes, y su relación con el clima social y los estilos educativos parentales, Fuensanta Cerezo, Consuelo Sánchez, Cecilia Ruiz, Julián-Jesús Arense
- Cognitive Profile for Children with ADHD by Using WISC-IV: Subtype Differences? / Detección de perfiles cognitivos mediante WISC-IV en niños diagnosticados de TDAH: ¿Existen diferencias entre subtipos?, Javier Fenollar-Cortés, Ignasi Navarro-Soria, Carla González-Gómez, Julia García-Sevilla
- Prediction Model of Satisfaction with Physical Education and School / Modelo de predicción de la satisfacción con la educación física y la escuela, Antonio Baena-Extremera, Antonio Granero-Gallegos
- http://www.ehu.eus/ojs/index.php/psicodidactica/issue/view/1249/showToc
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου