Δευτέρα, 28 Μαΐου 2018

Cultura y Educación. Revista de teoría, investigación y práctica


  Vol. 30, n° 2, 4-5/ 2018

 
RESEARCH REPORTS / INFORMES DE INVESTIGACIÓN
  • Teaching methodologies at university and their relationship with the development of transversal competences / Metodologías de enseñanza en la universidad y su relación con el desarrollo de competencias transversales, Pilar Martínez-Clares & Natalia González-Morga
Original Articles
  • Not so altruistic? Some keys elements about the knowledge, perception and participation of university students in NGOs / ¿No tan altruistas? Algunas claves sobre el conocimiento, la percepción y la participación del estudiantado universitario en ONG, Vicente Díaz-Gandasegui, Begoña Elizalde-San-Miguel & Constanza Tobío-Soler
  • Effectiveness of experiential learning in improving cognitive Planning and its impact on problem solving and mathematics performance / Eficacia del aprendizaje experiencial para mejorar la Planificación cognitiva y su repercusión en la resolución de problemas y el rendimiento matemático, Silvia Mayoral-Rodríguez, Carme Timoneda-Gallart & Frederic Pérez-Álvarez
  • The family, key agent in youth empowerment in ICT society / La familia, agente clave de empoderamiento juvenil en la sociedad TIC, Jesús Plaza-de-la-Hoz & Carmen Caro
  • The role of executive functions in the relation between socioeconomic level and the development of reading and maths skills / El rol de las funciones ejecutivas en la relación entre el nivel socioeconómico y el desarrollo de habilidades lectoras y matemáticas, José-Pablo Escobar, Ricardo Rosas-Díaz, Francisco Ceric, Andrés Aparicio, Paulina Arango, Rodrigo Arroyo, Victoria Espinoza, Marion Garolera, Marcelo Pizarro, Felipe Porflitt, María-Paz Ramírez & Diego Urzúa
Didactic Experiences / Experiencias Didácticas
  • Discussion of competences at university level: review of the competency profile of social educators / Discusión de competencias en el ámbito universitario: revisión del perfil del educador social, María-Dolores Eslava-Suanes, Ignacio González-López & Carlota de-León-Huertas
Original Articles
  • The use of hypermedia in collaborative learning. An approach to the problem of complex systems in the teaching of urban planning / El uso de hipermedia en el aprendizaje colaborativo. Una aproximación al problema de los sistemas complejos en la docencia del urbanismo, Carlos Rosa-Jimenez, Maria-José Marquez-Ballesteros & Nuria Nebot


https://www.tandfonline.com/toc/rcye20/30/2?nav=tocList

Δημοσίευση σχολίου