Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021

 

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)


  Vol. 43, n° 4, hiver 2020

 Varia

 

EDITORIAL/ÉDITORIAL

  • Editorial, Blaine E. Hatt

ARTICLES

  • On Conceptualizing Child Well-Being: Drawing on Disciplinary Understandings of Childhood, Thomas Falkenberg et Heather Krepski
  • La mise en œuvre des principes de flexibilité de la pédagogie universelle : une étude de cas en contexte universitaire québécois, Marie-Élaine Desmarais, Nadia Rousseau et Brigitte Stanké
  • Improving Educational Experiences for Children in Our Care: An Ethic of Hospitality, Melanie Janzen, Kathryn Levine et Dawn Sutherland
  • Quelles influences ont les programmes et les formateurs sur les attitudes des futures enseignantes envers les élèves ayant des difficultés comportementales ? Catherine Gauthier, Marie-France Nadeau, Line Massé, Nancy Gaudreau , Sandy Nadeau et Anne Lessard
  • Are There Types of Academically Entitled Students? A Cluster Analysis, Dennis L. Jackson, Chelsea McLellan, Marc P. Frey et Carolyn M. Rauti
  • Les programmes d’insertion professionnelle pour les enseignants débutants au Québec : mesures offertes et retombées perçues, Joséphine Mukamurera, Sawsen Lakhal et Benjamin Kutsyuruba
  • Decolonizing Possibilities in Special Education Services, Nikki L. Yee et Deborah L. Butler
  • Des processus interactifs qui façonnent l’intégration d’enseignants formés à l’étranger dans l’école québécoise : entre identification et soumission, Joëlle Morrissette, Caroline Gagnon et Annie Malo
  • Teacher Candidates’ Policy Agency to Reframe the Meaning of Citizenship in the Ontario Secondary School Curriculum, Jesse K. Butler et Peter Milley
  • Regards d’enseignants québécois sur les élèves doués : points de vue diversifiés, Jeanne Lagacé-Leblanc, Amélie Courtinat-Camps, Line Massé, Valérie Capdevielle, Claire Baudry, Jean-Yves Bégin, Caroline Couture, Claudia Verret et Marie-France Nadeau

BOOK REVIEWS/ReECENSIONS D'OUVRAGES

  • Book Review: Decolonizing and Indigenizing Education in Canada, Zuhra Abawi
  • Book Review: Race, sports, and education: Improving opportunities and outcomes for Black male college athletes, Chouaib El Bouhali
  • Book Review: Cross-Cultural Schooling Experiences of Chinese immigrant Families: In Search of Home in Times of Transition, Chenkai Chi


https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/issue/view/199

Δεν υπάρχουν σχόλια: