Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024

 

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)


  Vol. 47, n° 3, 9-11/2024

 Varia

 

Éditorial

  • Editorial. Repairing and Reimagining Educational Settings: Addressing the Barriers to Equity in Schools and Society, Jeannie Kerr et Ee-Seul Yoon
  • Éditorial, Claude Quevillon Lacasse

Articles sollicités

  • Onkwehón:we Spirituality and the Reconciliatory Journey in Canadian Education, Frank Deer

Articles

  • Asian Educators Experiencing the Bamboo Ceiling: A Canadian Case Study of Systemic Barriers in Hiring, Advancement, and Promotion, Mary Reid, Steven Reid et Ardavan Eizadirad
  • “Sometimes We Struggle, Sometimes We Push Back:” The Educational Experiences and Aspirations of Youth with Refugee Backgrounds from the Horn of Africa, Stacey Wilson-Forsberg, English, Rosemary Kimani-Dupuis et Suman Mondal
  • Educational Recovery in the Aftermath of the Pandemic: A Critical Analysis of Recovery Policies across Canada, Louis Volante, Don A. Klinger et Camila Lara
  • La relation entre l’attitude envers la science et son enseignement en classe de personnes enseignantes au primaire et leur utilisation d’un organisme de promotion de la culture scientifique et technologique, Pierre Chastenay, Claude-Émilie Marec, Estelle Desjarlais, Jean-Philippe Ayotte-Beaudet, Élise Rodrigue-Poulin, Yannick Skelling Desmeules et Martin Brouillard
  • L’éducation esthétique pour soutenir le rôle de médiateur culturel : quelles retombées sur les enseignants et les artistes , Marie-Christine Beaudry, Marika Crête-Reizes, Myriam Lemonchois et Isabelle Carignan
  • L’expérience de collaboration d’enseignantes des minorités visibles dans la (trans)formation d’étudiant[e]s d’origine immigrante inscrit[e]s dans un programme francophone de formation initiale en enseignement en Alberta, Marianne Jacquet
  • Impact des perturbations scolaires au cours des années 2020-2021 sur les apprentissages en lecture en 4e année du primaire, Sylvana Côté, Catherine Haeck, Ophélie Collet, William Sauve et Simon Larose

Book Reviews: Special Issue - Boys and Men in Education

  • Introduction from the Book Reviews Editor, Adam Adler
  • Book Review: For the Love of Men: From Toxic Masculinity to a More Mindful Masculinity, Andrew Mills
  • Book Review: The Reason You Walk: A Memoir, Alyssa Beach
  • Book Review: Boys don’t try? Rethinking Masculinity in Schools, Ella Kozman
  • Book Review: The Body Image Book for Boys, Katrina Huggard
  • Book Review: Boys Do Cry: Improving Boys’ Mental Health and Wellbeing in Schools, Taylor Simon
  • Book Review: The War Against Boys, Brittany Lansi
  • Book Review: Of boys and men: Why the modern male is struggling, why it matters, and what to do about it, Kyle Butella
  • Book Review: House of Hidden Meanings: A Memoir, Mallory Tomiuk


Δεν υπάρχουν σχόλια: