Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018

Revista de Psicodidáctica

Revista de Psicodidáctica


 Vol. 23, n° 1, 1-6/2018


  • The Relationship of Botín Foundation's Emotional Intelligence Test (TIEFBA) with Personal and Scholar Adjustment of Spanish Adolescents / La relación del Test de Inteligencia Emocional de la Fundación Botín (TIEFBA) con el ajuste personal y escolar de adolescentes españoles, Pablo Fernández Berrocal, Desiree Ruiz-Aranda, Jose Martín Salguero, Raquel Palomera, Natalio Extremera
  • Testing the Relationships between Global, Contextual, and Situational Motivation: A Longitudinal Study of the Horizontal, Top-Down, and Bottom-Up Effects / Probando las relaciones entre la motivación global, contextual y situacional: un estudio longitudinal de los efectos horizontal, arriba-abajo y abajo-arriba, Juan L Nuñez, Jaime León
  • Attitudes toward Cultural Diversity in Spanish and Portuguese Adolescents of Secondary Education: The Influence of Heteronormativity and Moral Disengagement in School Bullying / Actitudes hacia la diversidad cultural de adolescentes de secundaria españoles y portugueses: La influencia de la heteronormatividad y la desconexión moral hacia el bullying, María Victoria Carrera-Fernandez, Xosé Manuel Cid, Ana Almeida, Antonio González, María Lameiras
  • Analysis of Sociocultural Stereotypes Towards thin Body and Muscular Body: Differences According to Sex and Weight Discrepancy / Análisis de los estereotipos socioculturales hacia cuerpo delgado y cuerpo musculoso: Diferencias en función del sexo y discrepancia con el peso, Antonio Granero-Gallegos, José Martín-Albo Lucas, Álvaro Sicilia Camacho, Jesús Medina-Casaubón, Manuel Alcaraz-Ibáñez
  • The role of teaching practices in the prevention of school violence among peers / El rol de las prácticas docentes en la prevención de la violencia escolar entre pares, Ángel Alberto Valdés Cuervo, Belén Martínez Ferrer, Ernesto Alonso Carlos Martínez
  • Understanding the Connections between Self-Perceptions and Future Expectations: A Study with Spanish and Portuguese Early Adolescents / Las relaciones entre autopercepciones y expectativas futuras: un estudio con preadolescentes españoles y portugueses, Laura Verdugo, Yolanda Sánchez-Sandoval, Teresa Freire
  • Use of Oral Narrative and Morphosyntactic Activities to Improve Grammar Skills in Pupils with Specific Language Impairment (SLI) / El uso combinado de narraciones orales y actividades morfosintácticas para mejorar habilidades gramaticales de alumnado con Trastorno Específico del Lenguaje (TEL), Gustavo M. Ramírez Santana, Víctor M. Acosta Rodríguez, Ana M. Moreno Santana, Nayarit del Valle Hernández, Ángeles Axpe Caballero
  • Social Adjustment and Cooperative Work in Primary Education: Teachers’ and Parents’ View / Adaptación y trabajo cooperativo en el alumnado de educación primaria desde la percepción del profesorado y la familia, Cira Carrasco Romero, Rafael Alarcón, Mª Victoria Trianes
  • The brief-ACRA scale on learning strategies for university students / Evaluación de estrategias de aprendizaje mediante la escala ACRA abreviada para estudiantes universitarios, Lucía Jiménez García, Alfonso Javier García González, Javier López-Cepero Borrego, Francisco Javier Saavedra García
  • Antisocial behaviour and executive functions in young offenders / Conducta antisocial y funciones ejecutivas de jóvenes infractores, María José Gil Fenoy


http://www.ehu.eus/ojs/index.php/psicodidactica/issue/view/1618

Δεν υπάρχουν σχόλια: