Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014

Revista de Psicodidáctica

Revista de Psicodidáctica


   Vol. 19, n° 2, 7-12/ 2014

 
  • Learning Approaches and Reading Comprehension: The Role of Student Questioning and Prior Knowledge / Enfoques de aprendizaje y comprensión lectora: El papel de las preguntas de los estudiantes y del conocimiento previo, Francisco Cano, Angela García, Fernando Justicia, Ana-Belén García-Berben
  • Moderator Effect of Time Orientation Patterns in Achieving Self- Regulated Learning / El efecto modulador de los patrones temporales sobre el logro en el aprendizaje autorregulado, Calixto Gutiérrez-Braojos, Honorio Salmerón-Pérez, Jesús M. Muñoz-Cantero
  • Effect of Cyberprogram 2.0 on Reducing Victimization and Improving Social Competence in Adolescence / Efecto del Cyberprogram 2.0 sobre la reducción de la victimización y la mejora de la competencia social en la adolescencia, Maite Garaigordobil, Vanesa Martínez-Valderrey
  • Consistency/Inconsistency in Paternal and Maternal Parenting Styles and Daily Stress in Adolescence / Consistencia/inconsistencia en los estilos educativos de padres y madres, y estrés cotidiano en la adolescencia, Maria-Cruz Garcia Linares, Manuel-Jesús De la Torre Cruz, María de la Villa Carpio, María-Teresa Cerezo Rusillo, Pedro-Felix Casanova Arias
  • Parenting Practices and Quality of Life in Dutch and Portuguese Adolescents: A Cross-Cultural Study / Prácticas parentales y calidad de vida en adolescentes holandeses y portugueses: Un estudio transcultural, Cristina Nunes, Denise Bodden, Ida Lemos, Bárbara Lorence, Lucía Jiménez
  • The Impact of a School-Based Social and Emotional Learning Program on the Self-Concept of Middle School Students / O impacto de um programa escolar de Aprendizagem Socioemocional sobre o autoconceito de alunos de 3º ciclo, Vítor Coelho, Vanda Sousa, Ana-Paula Figueira
  • Music Training Influence on Cognitive and Language Development in 3 to 4 year-old Children / Influencia del entrenamiento musical en el desarrollo cognitivo y lingüístico de niños de 3 a 4 años, Lucía Herrera, Marta Hernández-Candelas, Oswaldo Lorenzo, Cindy Ropp
  • Prediction of Positive Behaviors in Physical Education: A Self-Determination Theory perspective / Predicción de los comportamientos positivos en educación física: una perspectiva desde la Teoría de la Autodeterminación, David Sánchez-Oliva, Carme Viladrich, Diana Amado, Inmaculada González-Ponce, Tomás García-Calvo
  •  
  •  http://www.ehu.es/ojs/index.php/psicodidactica/issue/current/showToc

Δεν υπάρχουν σχόλια: