Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

 

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)


  Vol. 47, n° 2,  été 2024

  Varia

 

Editorial / Éditorial

  • Éditorial, Carole Fleuret
  • Editorial: Disrupting the Status Quo: Critical Research, Decolonization, and Indigenization, Ee-Seul Yoon et Jeannie Kerr

Articles

  • Environnement physique en littératie en milieu de garde enrichi par le personnel éducateur à la suite d’un développement professionnel, Colombe Lemire, Mariane Chiasson-Roussel, Marianne Paul, Julie Myre-Bisaillon et Elisabeth Martinez-ManninghamVers une intégration de modèles de l’intervention enseignante dans le jeu des enfants à l’éducation préscolaire, Edith Allard, Caroline Bouchard et Vincent Richard
  • L’écriture créative partagée : une voie d’intervention à l’école primaire, Pauline Sirois, Alice Vanlint et Anne-Sophie Gravel
  • Processus d’élaboration et de validation d’un questionnaire francophone sur les compétences socioémotionnelles des enseignants, Ibtissem Ben Alaya, Éric Frenette et Nancy Gaudreau
  • L’expérience d’étudiants universitaires ayant agi comme pairs aidants dans le cadre du programme Korsa, Simon Grégoire, Gaëlle Saules, Emma Cyr et Lise Lachance
  • Instruments d’accountability et équité scolaire dans les systèmes éducatifs d’Europe et du Canada : analyse du PISA 2012, Annelise Voisin
  • Barriers to Engaging with Reconciliation in Canadian Education: Confusing Colonial and Western Knowledge, Dustin William Louie
  • Challenges and Possibilities for Truth and Reconciliation In Teacher Education: An Engagement with the Literature, Jennifer Anne Tupper et Abiemwense Edokpayi Omoregie
  • Digital Literacies Learning Needs in Rural Ontario Elementary Schools: Teacher Insights, Michelle Schira Hagerman et Sima Neisary
  • Exploring an Africentric High School Cohort from the Parents’ Perspectives, Karen Hudson, Barb Hamilton-Hinch, Mary Jane Harkins, Zhanna Barchuk et Diana Seselja

Book Reviews / Recensions d’ouvrages

  • Éducation en petite enfance. Intervenir avec coeur auprès des 0 à 5 ans, Carole Sénéchal et Anne-Marie Dionne
  • Voices from the Digital Classroom, Melissa Bishop
  • Beyond History for Historical Consciousness: Students, Narrative, and Memory, David Calverley
  • Nii Ndahlohke: Boys’ and Girls’ Work at Mount Elgin Industrial School, 1890-1915, David Calverley
  • How Education Works: Teaching, Technology, and Technique, Xiaojun Kong et Chenkai Chi
  • British Columbia in the Balance 1846-1871, Teresa Holden
  • Transformative Sustainability Education: Reimagining Our Future, Patrick Howard
  • Enacting Anti-Racist and Activist Pedagogies in Teacher Education: Canadian Perspectives,Kenneth H. MacKinnon
  • Don’t look away: Embracing anti-bias classrooms, Negar Khodarahmi


Δεν υπάρχουν σχόλια: