Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2016

Babylonia

Babylonia


 2/2016

 Évaluation


TEMA
  • Introduction | Einleitung, Laura Loder Büchel
  • Von Fremdsprachenlernen, Lehrplan 21 und Beurteilung, Christian Amsler
  • Leseverstehen überprüfen, Malgorzata Barras, Katharina Karges & Peter Lenz
  • Pour une évaluation sous contrôle didactique, Jean-François de Pietro & Murielle Roth
  • Analisi di prove di ascolto in esami di certificazione italiani (livello B2), Paolo Torresan
  • Descrittori letterari e acquisizione di competenze: strumenti, obiettivi e passione! Eleonora Rothenberger Barbaro
  • Worauf die Profis von Hörverständnisübungen achten! Checkliste, Alberta Novello
  • Nützliche(re) Sprachtests, Thomas Studer
  • More than testing the water – Beurteilung von Englischkompetenzen im Verlauf der Volksschule, Daniel Stotz
  • L’épreuve cantonale de référence d’allemand: une nouveauté en Pays de Vaud, Claudia Bartholemy, Olivier Bolomey & Pascal Schweitzer
  • Early reading and writing in the foreign language classroom – maybe not as controversial as one might think, Jutta Rymarczyk
  • Assessing Modern Languages in Swedish Upper Secondary Schools, Per Snoder
  • Interkulturelle Kompetenzen testen – Graduierungskriterien und Beurteilungsraster für den Fremdsprachenunterricht auf der Sekundarstufe, Jan-Olvier Eberhardt
  • Un test a livello nazionale di produzione scritta: vengono raggiunti gli obiettivi a fine del secondo ciclo della scuola secondaria? Anne Beeker-Schoenmakers, Daniela Fasoglio, Kim de Jong, Jos Keuning & Alma van Til
  • Testvalidität im Unterricht: eine Checkliste für reflektierte(re) Beurteilungen, Katharina Karges
L'INTERVISTA
  • Lassoing in languages at Manpower, An interview with Romain Hofer
DIDATTICA
  • Transition from primary to secondary language learning: using an Assessment for Learning approach to unpack pupils’ ‘suitcases of skills and abilities’, Janes Jones
  • App Review: The Benefits Of Using ClassDojo For Assessment Data Collection In The Foreign Language Classroom, Caleb Howard
  • Standards-based Grading Tools, Laura Loder Büchel
  • Integrated Performance Assessment in English: How to assess and develop several aspects of a debate on animal testing, Esmerelda Meili
  • Oldies but goodies: Bloom’s taxonomy, Laura Loder Büchel
  • Using the Oxford Young Learners Placement Test to Keep an Eye on Progress, Denise Kündig
  • Student generated rubrics to guide and assess, Patrick Büchel


http://babylonia.ch/fr/archives/2016/numero-2/

Δεν υπάρχουν σχόλια: