Babylonia
2/2016
Évaluation
TEMA
- Introduction | Einleitung, Laura Loder Büchel
- Von Fremdsprachenlernen, Lehrplan 21 und Beurteilung, Christian Amsler
- Leseverstehen überprüfen, Malgorzata Barras, Katharina Karges & Peter Lenz
- Pour une évaluation sous contrôle didactique, Jean-François de Pietro & Murielle Roth
- Analisi di prove di ascolto in esami di certificazione italiani (livello B2), Paolo Torresan
- Descrittori letterari e acquisizione di competenze: strumenti, obiettivi e passione! Eleonora Rothenberger Barbaro
- Worauf die Profis von Hörverständnisübungen achten! Checkliste, Alberta Novello
- Nützliche(re) Sprachtests, Thomas Studer
- More than testing the water – Beurteilung von Englischkompetenzen im Verlauf der Volksschule, Daniel Stotz
- L’épreuve cantonale de référence d’allemand: une nouveauté en Pays de Vaud, Claudia Bartholemy, Olivier Bolomey & Pascal Schweitzer
- Early reading and writing in the foreign language classroom – maybe not as controversial as one might think, Jutta Rymarczyk
- Assessing Modern Languages in Swedish Upper Secondary Schools, Per Snoder
- Interkulturelle Kompetenzen testen – Graduierungskriterien und Beurteilungsraster für den Fremdsprachenunterricht auf der Sekundarstufe, Jan-Olvier Eberhardt
- Un test a livello nazionale di produzione scritta: vengono raggiunti gli obiettivi a fine del secondo ciclo della scuola secondaria? Anne Beeker-Schoenmakers, Daniela Fasoglio, Kim de Jong, Jos Keuning & Alma van Til
- Testvalidität im Unterricht: eine Checkliste für reflektierte(re) Beurteilungen, Katharina Karges
L'INTERVISTA
- Lassoing in languages at Manpower, An interview with Romain Hofer
DIDATTICA
- Transition from primary to secondary language learning: using an Assessment for Learning approach to unpack pupils’ ‘suitcases of skills and abilities’, Janes Jones
- App Review: The Benefits Of Using ClassDojo For Assessment Data Collection In The Foreign Language Classroom, Caleb Howard
- Standards-based Grading Tools, Laura Loder Büchel
- Integrated Performance Assessment in English: How to assess and develop several aspects of a debate on animal testing, Esmerelda Meili
- Oldies but goodies: Bloom’s taxonomy, Laura Loder Büchel
- Using the Oxford Young Learners Placement Test to Keep an Eye on Progress, Denise Kündig
- Student generated rubrics to guide and assess, Patrick Büchel
http://babylonia.ch/fr/archives/2016/numero-2/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου