Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015

Revista de Psicodidáctica

Revista de Psicodidáctica


  Vol. 20, n° 2, 7-12/2015

 
  • Music Academic Performance: Effect of Intrinsic Motivation and Critical Thinking, Jaime Leon, Juan Luis Núñez, Zuleica Ruiz-Alfonso, Beatriz Bordón
  • Design and Validation of the Cooperative Learning Application Scale (CLAS), Cristina Atxurra, Lourdes Villardón-Gallego, Esther Calvete
  • Prediction of Autonomy Support, Psychological Mediators and Academic Motivation on Basic Competences in Adolescent Students / Predicción del soporte de autonomía, los mediadores psicológicos y la motivación académica sobre las competencias básicas de los adolescentes, Juan Antonio Moreno, María Ruiz, José Antonio Vera
  • Interpersonal Value Profiles and Analysis to Adolescent Behavior and Social Attitudes / Perfiles de valores interpersonales y análisis de conductas y actitudes sociales de adolescentes, José Jesús Gázquez Linares, María del Carmen Pérez-Fuentes, José Juan Carrión Martínez, Antonio Luque de la Rosa, Mª del Mar Molero Jurado
  • Can Attitudes toward Statistics and Statistics Anxiety Explain Students’ Performance? / ¿Pueden las actitudes hacia la estadística y la ansiedad estadística explicar el rendimiento de los estudiantes?, Albert Sesé, Rafael Jiménez, Juan José Montaño, Alfonso Palmer
  • Metacognitive Knowledge and Skills in Students with Deep Approach to Learning. Evidence from Mathematical Problem Solving / Conocimiento y habilidades metacognitivas en estudiantes con un enfoque profundo de aprendizaje. Evidencias en la resolución de problemas matematicas, Celestino Rodríguez, Trinidad García, Marisol Cueli, Paloma González-Castro, Jennifer Krawec
  • Cross-Cultural Validity of the “Classroom Motivational Climate Questionnaire”: Comparison between French and Spanish Students / Validez transcultural del “Cuestionario de Clima Motivacional de Clase”: Comparación entre estudiantes franceses y españoles, Mercedes Villasana, Jesus Alonso Tapia
  • Longitudinal Study of the Effects of the Aprender a Convivir Program on Children’s Social Competence / Estudio longitudinal de los efectos del programa Aprender a Convivir en la competencia social infantil, Ana Justicia Arráez, M.ª Carmen Pichardo, Fernando Justicia
  • Effectiveness of an Intervention Programme Based on Social Climate, School Violence and Sociometric Tests in Primary Education / Eficacia de una intervención psicoeducativa basada en clima social, violencia percibida y sociométricos en alumnado de educación primaria, Cira Carrasco, Rafael Alarcón, Mª Victoria Trianes
  • When Adolescents with High Self-Concept Lose their Engagement in School / Cuando se pierde la motivación escolar de los adolescentes con mejor autoconcepto, Feliciano H. Veiga, Fernando García, Johnmarshall Reeve, Kathryn Wentzel, Oscar Garcia 
  •  
  •  http://www.ehu.eus/ojs/index.php/psicodidactica/issue/view/1059

Δεν υπάρχουν σχόλια: