Σάββατο, 5 Νοεμβρίου 2016

Apprentissage des langues et systèmes d'information et de communication (ALSIC)

Apprentissage des langues et systèmes d'information et de communication (ALSIC)


  Vol. 19, 2016

 Social dynamics in open educational language practice


  • Introduction to "Social Dynamics in Open Educational Language Practices" , Katerina Zourou
  • Commentary: Preparing teachers for open L2TL: Frameworks for critical awareness and transformation, Jonathon Reinhardt
  • Addressing cultural diversity in preparing teachers for openness: culturally sensitive appropriation of open content, Malgorzata Kurek
  • A Meta-Analysis of Open Educational Communities of Practice and Sustainability in Higher Educational Policy, Teresa MacKinnon, Sarah Pasfield-Neofitou, Howard Manns et Scott Grant
  • From "solitary thinkers" to "social actors": OER in multilingual CALL teacher education, Shona Whyte
  • Translingualism as an Open Educational Language Practice: Raising Critical Language Awareness on Facebook, Carl Blyth et Amanda Dalola
  • Social networking affordances for open educational language practice, Katerina Zourou
  • Epilogue: Open Education, social practices, and ecologies of hope, Steven L. Thorne
  • Recherche : Une première expérience d'écriture collaborative – Enjeux et défis de co-création des textes selon la perspective des membres d'un groupe nouvellement constitu, Krzysztof Kotuła



http://alsic.revues.org

Δεν υπάρχουν σχόλια: