Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου 2016

Éducation et didactique

Éducation et didactique


 Vol. 10, n° 2,2016


Education and the social brain: linking language, thinking, teaching and learning
  • Education and the social brain: linking language, thinking, teaching and learning, Neil Mercer
  • Social brain or institutions, cultural tools and social practices? How to explain school processes and inequalities?  (commentaires à l'article de Neil Mercer), Jean-Yves Rochex
  • Reaction to Prof. Mercer’s paper: Education and the social brain: linking language, thinking, teaching and learning, Jean-Charles Chabanne
  • Comments on Neil Mercer paper. Some consequences of the social brain ideas: studies on individual student to those on classroom as a group, Andrée Tiberghien
  • Responses to the commentaries by Jean-Yves Rochex, Jean-Charles Chabanne and Andrée Tiberghien, Neil Mercer
Varia
  • Analyse praxéologique de l’enseignement de l’épistémologie de la physique : le cas de la notion de modèle, Lionel Pélissier et Patrice Venturini
  • Ingénieries entre recherche et formation, Maggy Schneider et Pierre Job
  • Quelques réflexions sur le sujet d’une description didactique, Bertrand Launay


http://educationdidactique.revues.org/2484

Δεν υπάρχουν σχόλια: