Σάββατο 28 Μαΐου 2022

Babylonia


  Vol. 1, 2022

  Volcabulary and Digitalization

 

Editorial

  • Editorial, équipe édityoriale de Babylonia

Introduction

  • Wortschatzlernen mit digitalen Medien: Many tools, many uses, Isabelle Udry, Elisabeth Peyer et Laura Loder Buechel

Interview

  • Digitale Ressourcen für das Wortschatzlernen auswählen 3 Fragen an Dr. Susanne Krauß, rédaction deBabylonia

Articles

  • Young gamers in the digital wilds Implications of gaming preferences on L2 English vocabulary learning and teaching, Pia Sundqvist et Rickard Nilsson
  • Promouvoir l’interaction dans une salle de classe avec la réalité virtuelle et l’intelligence artificielle, Carlos Pestana et Rachel Koller
  • The Boy in the Dress: Digital Ways of Teaching Identity-Related Vocabulary in Sek-I Classrooms, Gustav Arnold, Irene Althaus, Marie-Nicole Bossart, Katharina Fischer et Simone Ries
  • Wortschatzlernen mit digitalen Tools des Französischlehrmittels «dis donc!», Alexandra Totter, Christine Rast et Marlies Keller-Lee
  • Wortschatzlernen mit den Übersetzungstools DeepL und LEO im Kontext einer Schreibaufgabe: Nutzungserfahrungen und Überzeugungen von Lernenden der Sekundarstufe I, Raphaël Perrin, Catherine Diederich, Sandrine Wild et Linda Grimm
  • Übersetzungsmaschinen im Englischunterricht des Zyklus 3, Meike Raaflaub et Brigitte Reber
  • Synergieeffekte zwischen Online-Übersetzungen und Sprachmittlungsaufgaben zur Förderung der lexikalischen Kompetenz – Ein praktisches Beispiel für das
  • Sprachenpaar Deutsch-Spanisch, Melanie Arriagada
  • Promoting Academic Vocabulary Learning through Screencast Feedback, Holli Schauber
  • Wortschatzaufbau durch virtuelle Lesecoachings, Isabelle Udry et Sabine Kutzelmann
  • Digitaler Wortschatzerwerb in Fachsprachenkursen, Elisabeth Reiser-Bello Zago et Barbara Etterich
  • Student teachers’ experiences with digital tools for vocabulary learning, Susanna Schwab
  • “So, I decided to focus on all the useful words with her first.” Student teachers in Zurich teaching online English lessons one-to-one to young learners in Bishkek, Kyrgyzstan with a focus on lexis, Esther Graf-Beglinger et Silvia Frank Schmid

Finestra

  • Arsène Lupin au menu de l’enseignement du FLE : quelques pistes didactiques, Audrey Freytag-Lauer, Gaëlle Burg, Carine Greminger Schibli, Lilli Papaloïzos


https://babylonia.online/index.php/babylonia/issue/view/18

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: