L'Orientation scolaire et professionnelle
52/2 | 2023
Varia
- Éditorial [Full text]
Editorial
Katia Terriot
- Les dilemmes des conseiller·ères en orientation [Full text will be published on June 2025]
Career counselors’ dilemmas
Emilie Kurzo, Elodie Ricard, Shagini Udayar and Jérôme Rossier
- Le processus de « fragmentation + imbrication » du travail salarié et domestique : des attentes sociales sexuées en enseignement préscolaire et primaire [Full text will be published on June 2025]
The process of “fragmentation + interweaving” of salaried and domestic work: gendered social expectations in preschool and primary education
Karine Bilodeau, Émilie Giguère and Louise St-Arnaud
- L’intégration socio-professionnelle des personnes réfugiées : obstacles, ressources et dynamiques vocationnelles [Full text will be published on June 2025]
The socio-professional integration of refugee persons: obstacles, resources, and vocational dynamics
Laurence Fedrigo and Jonas Masdonati
- La représentation de la réussite sociale chez les étudiants : contenus, structuration et variabilités interindividuelles [Full text will be published on June 2025]
The representation of social success among students: Content, structure and inter-individual variability
Sandra Borne and Pascal Moliner
- Trajectoires d’élaboration d’un projet vocationnel au cours du lycée : interrelations avec les processus identitaires, la motivation et les indicateurs de décrochage scolaire [Full text will be published on June 2025]
Trajectories of vocational plan development during high school: interrelationships with identity processes, motivation and dropout indicators
Cécile Kindelbeger and Claire Safont-Mottay
- Relations entre les profils d’auto-efficacité vocationnelle et ses sources chez les élèves de terminale au moment du choix d’orientation post-bac [Full text will be published on June 2025]
Relations between career decision self-efficacy profiles and its sources of high school seniors at the time of post-secondary career decision-making
Fatiha Tali, Pierre Ratinaud, Saïd Jmel and Jean-Philippe Gaudron
Cahier outils, méthodes et pratiques professionnelles en orientation
- Orienter les élèves en difficulté en s’appuyant sur leurs compétences personnelles et professionnelles [Full text will be published on June 2025]
Guiding students with learning difficulties by building on their personal and professional skills
Laurène Houtin, Clémence Brun, Amélie Metaldi, Marie-Laure Steinbruckner, Katia Terriot, Alexis Akinyemi and Even Loarer
Analyse bibliographique
- Olry-Louis, I. & Arnoux-Nicolas, C. (2022). Le sens des transitions et des bifurcations professionnelles. [Full text]
Stéphanie Georgel Rebeyrol
https://journals.openedition.org/osp/17306
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου