Κυριακή, 10 Ιανουαρίου 2016

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)


  Vol. 38, n° 3, 2015

 
 
  • Implementing Parent Engagement Policy in an Increasingly Culturally Diverse Community of New Immigrants: How New is “New”? Kathleen King-Yin Wong 
  • Are You Providing an Education that Is Worth Caring About? Advice to Non-Native Teachers in Northern First Nations Communities, Melissa Oskineegish
  • The Impact of Religious Beliefs on Professional Ethics: A Case Study of a New Teacher , Sarah Elizabeth Barrett
  • Les attitudes d’enseignants du secondaire envers la Politique québécoise de l’adaptation scolaire, Philippe Tremblay
  • A
  • méliorer les programmes canadiens de sciences et technologies au primaire par l’ajout de compétences du 21e siècle, Diane Pruneau, Jackie Kerry, Joanne Langis, Michel T. Léger
  • La perception de formateurs de stagiaires quant au développement et à l’évaluation formative des quatre compétences liées à l’acte d’enseigner, Josée-Anne Gouin, Christine Hamel
  • Enseigner les stratégies de créacollage numérique pour éviter le plagiat au secondaire, Martine Peters
  • Equivalence of Testing Instruments in Canada: Studying Item Bias in a Cross-
  • Cultural Assessment for Preschoolers, Luana Marotta, Lucia Tramonte, J. Douglas Willms
  • Crowding the Curriculum? Changes to Grades 9 and 10 Science in British Columbia, 1920-2014, Cangjie Sun, Helen Raptis, Andrew Weaver
  • Perceptions of the International Baccalaureate (IB) in Ontario Universities, Saira Fitzgerald
  • Gendered Science: Representational Dynamics in British Columbia Science Textbooks over the Last Half Century, Paz Villar, Neil Guppy 

  • http://www.cje-rce.ca/index.php/cje-rce/issue/view/106
  • Δεν υπάρχουν σχόλια: