Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024

 

Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies (ECPS Journal)


  n°28, 12/2023

 Istruzione e cultura come educazione alla «pace positiva»

 

Editoriale / Editorial

  • In ricordo di Valeria Biasci / In Memory of Valeria Biasci, Gaetano Domenici
  • Istruzione e cultura come educazione alla «pace positiva» / Education and Culture as Educating for a «Positive Peace», Gaetano Domenici

Studi e Contributi di Ricerca / Studies and Research Contributions

  • Putting It off until Later: A Survey-Based Study on Academic Procrastination among Undergraduate Students, Muhamad Taufik Hidayat, Wahid Hasim
  • Bullismo femminile: presentazione della ricerca quantitativa di un’indagine nazionale mixed-method, Federico Batini, Irene Dora Maria Scierri, Francesco Vittori
  • The Role of Social Intelligence and Resilience in Explaining Students’ Distress Tolerance: A Study during Covid-19 Pandemic, Maryam Safara, Hamid Reza Koohestani, Mojtaba Salmabadi
  • Improving Reading Comprehension and Summarising Skills in Primary School: A Quasi-Experimental Study, Antonio Calvani, Antonio Marzano, Lorena Montesano, Marta Pellegrini, Amalia Lavinia Rizzo, Marianna Traversetti, Giuliano Vivanet
  • Hate Speech Recognition: The Role of Empathy and Awareness of Social Media Influence, Francesco Maria Melchiori, Sara Martucci, Calogero Lo Destro, Guido Benvenuto
  • Costruzione e validazione di uno strumento per misurare le pratiche educative Montessori nella scuola primaria italiana, Stefano Scippo
  • «Io e la scuola»: percezione di ansia e benessere degli studenti in ambiente scolastico, Pietro Lucisano, Emanuela Botta
  • How to Improve Critical Thinking in Physics Learning? A Systematic Literature Review, Mujib Ubaidillah, Hartono Hartono, Putut Marwoto, Wiyanto Wiyanto, Bambang Subali

Note di Ricerca / Research Notes

  • Assessment and Integrated Model of Language Components: Implications for Basic and Special Education Services in Mexico, Natalia Nieblas-Soto, Blanca Silvia Fraijo-Sing, Cesar Octavio Tapia-Fonllem, Melanie Moreno Barahona 
  • Valutare e certificare le competenze degli studenti nell’assolvimento dell’obbligo di istruzione. Un’indagine empirica nella scuola secondaria della Regione Abruzzo, Anna Maria Ciraci, Maria Vittoria Isidori, Claudio Massimo Cortellesi


https://www.ledonline.it/index.php/ECPS-Journal/issue/view/978-88-5513-123-0/showToc

Δεν υπάρχουν σχόλια: