Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018

Babylonia


  Vol. 2, 2018

 Apprendre une langue et une discipline de manière intégrée: repenser le CLIL

 
  • Editoriale / Editorial
  • Sommario / Inhalt / Sommaire / Cuntegn
  • Introduction | Einleitung, Daniel Stotz, Claudia Bartholemy et Ingo Thonhauser
TEMA
  • Learning a language through other subjects: some principles, Daniel Stotz et Ute Massler
  • An interview with Do Coyle, Claudia Bartholemy
  • Integrating everyday language with conceptual development across the CLIL pathway, Tarja Nikula et Josephine Moate
  • Quelle frontière entre enseignement bilingue et enseignement de la langue orienté vers le contenu? Insertion curriculaire et moyens d’enseignement, Laurent Gajo, Gabriella Steffen, Audrey Lauer-Freytag et Ivana Vuksanović
  • Von Nomaden, Oasen und Wüsten. Nachdenken über Lehrpersonen-Fortbildungen im CLIL-Bereich, Claudia Bartholemy
  • Ein empirisch-quantitativer Blick auf „typische“ CLIL-Schüler(innen) und ihre Entwicklung, Dominik Rumlich
DIDATTICA
  • Integration of languages and subject areas in global projects: a proposal integrating Social and Natural Science, Basque, Spanish and English, Ane Ortega et Maria Jesùs Anakabe
  • explore-it: comprendre la technique – Technik begreifen – in der Fremdsprache!Sandra Tinner
  • CLIL in heterogenen Primarschulklassen, Silvia Frank Schmid
  • CLIL-Unterricht in Polen, Małgorzata Bielicka
  • CLILling me softly…, Laura Loder Buechel
  • Content and Language Integrated Learning (CLIL) Musik – ein Plädoyer trotz Herausforderungen in der Praxis, Gabriele Noppeney et Charlott Falkenhagen
  • What Can CLIL Learn from Immersion? Colin Browne
  • Zweisprachiger Unterricht – nous aimons ce que nous faisons. Ein Gespräch, Kathrin Jonas Lambert et Luca Pession
  • «Apprendre deux choses en même temps sans s’en rendre compte.» Interview mit Nikolai Höfer zu einem CLIL -Projekt an der Steinerschule in Genf, Nikolai Höfer et Ingo Thonhauser

http://babylonia.ch/index.php?id=1697

Δεν υπάρχουν σχόλια: