Babylonia
Vol. 2, 2018
Apprendre une langue et une discipline de manière intégrée: repenser le CLIL
- Editoriale / Editorial
- Sommario / Inhalt / Sommaire / Cuntegn
- Introduction | Einleitung, Daniel Stotz, Claudia Bartholemy et Ingo Thonhauser
TEMA
- Learning a language through other subjects: some principles, Daniel Stotz et Ute Massler
- An interview with Do Coyle, Claudia Bartholemy
- Integrating everyday language with conceptual development across the CLIL pathway, Tarja Nikula et Josephine Moate
- Quelle frontière entre enseignement bilingue et enseignement de la langue orienté vers le contenu? Insertion curriculaire et moyens d’enseignement, Laurent Gajo, Gabriella Steffen, Audrey Lauer-Freytag et Ivana Vuksanović
- Von Nomaden, Oasen und Wüsten. Nachdenken über Lehrpersonen-Fortbildungen im CLIL-Bereich, Claudia Bartholemy
- Ein empirisch-quantitativer Blick auf „typische“ CLIL-Schüler(innen) und ihre Entwicklung, Dominik Rumlich
DIDATTICA
- Integration of languages and subject areas in global projects: a proposal integrating Social and Natural Science, Basque, Spanish and English, Ane Ortega et Maria Jesùs Anakabe
- explore-it: comprendre la technique – Technik begreifen – in der Fremdsprache!Sandra Tinner
- CLIL in heterogenen Primarschulklassen, Silvia Frank Schmid
- CLIL-Unterricht in Polen, Małgorzata Bielicka
- CLILling me softly…, Laura Loder Buechel
- Content and Language Integrated Learning (CLIL) Musik – ein Plädoyer trotz Herausforderungen in der Praxis, Gabriele Noppeney et Charlott Falkenhagen
- What Can CLIL Learn from Immersion? Colin Browne
- Zweisprachiger Unterricht – nous aimons ce que nous faisons. Ein Gespräch, Kathrin Jonas Lambert et Luca Pession
- «Apprendre deux choses en même temps sans s’en rendre compte.» Interview mit Nikolai Höfer zu einem CLIL -Projekt an der Steinerschule in Genf, Nikolai Höfer et Ingo Thonhauser
http://babylonia.ch/index.php?id=1697
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου