Κυριακή 21 Μαΐου 2023

 

L'Orientation scolaire et professionnelle


  n° 52/1 | 2023

  Orientation et numérique - 1

 

  • Introduction : Orientation et numérique [Full text]
    Introduction : Guidance and digital
    Even Loarer and Claude Houssemand
  • Bilans de compétences en réalité immersive : dépasser les modalités d’accompagnement et de conseil traditionnelles pour améliorer le processus d’orientation professionnelle [Full text will be published on March 2025]
    Skills assessments in immersive reality : going beyond traditional support and advice methods to improve the careerguidance process
    Adahé Saban and Marc-Éric Bobillier-Chaumon
  • Favoriser les activités d’orientation des conseillers en Mission Locale avec l’application-web DiagOriente [Full text will be published on March 2025]
    Promote the orientation activities of Mission Locale Counselors with the DiagOriente web application
    Stéphanie Dumas Reyssier and Christel Touraille
  • Recours au numérique lors d’interventions d’aide à l’emploi ou d’orientation en groupe : transformation des services et enjeux de justice sociale [Full text will be published on March 2025]
    Using Digital in a Group Employment or a Group Career Counseling Intervention : Service Transformation and Social Justice Issues
    Patricia Dionne, Florence Desrochers, Francis Milot-Lapointe and Gabrielle St-Cyr
  • Orientation et usage des ressources numériques des lycéen·nes : une pratique classante ? [Full text will be published on March 2025]
    Course choice and digital resources in high school : a classifying practice ?
    Marianne Blanchard, Margot Déage and Benjamin Saccomanno
  • Orientation, numérique et pandémie : expériences et points de vue rétrospectifs d’étudiants de licence 1 [Full text will be published on March 2025]
    Orientation, Digital and Pandemic: The Experiences and Retrospective Views of First-Year Undergraduate Studentspractice ?
    Carole Daverne-Bailly, Véronique Grenier and Yong Li
  • L’open-badge comme outil au service de la reconnaissance des compétences transversales : le point de vue des étudiant·es de l’enseignement supérieur [Full text will be published on March 2025]
    Open-badge as a tool for the recognition of transversal skills : the point of view of higher education students
    Bastien Rollin

Analyse bibliographique

  • Soidet, I., Olry-Louis, I., & Blanchard, S. (2020). L’orientation tout au long de la vie : théories psychologiques et pratiques d’accompagnement [Full text]
    Justine Raussin

https://journals.openedition.org/osp/16964

Δεν υπάρχουν σχόλια: