Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)
Vol. 46, n° 1, printemps 2023
Varia
Éditorial
- Editorial Transformational Opportunities through New(er) Stories: Research Addressing Educational Inequalities, Jeannie Kerr
- Éditorial, Carole Fleuret
Articles
- Achieving Equity in Graduation Rates and Other Indicators of Success for Indigenous Learners in Canada, Dustin William Louie et Leona Prince
- Indigenous Perspectives at the Cultural Interface: Exploring Student Achievement through School/Community-Based Interventions, Frank Deer et Rebeca Heringer
- Hospitality, Self-Determination, and Black Refugee Students in Manitoba, Rebeca Heringer
- Historical Empathy: A Cognitive-Affective Theory for History Education in Canada, Sara Karn
- Touchons du bois… l’école en forêt, Catherine Mac Dermott
- Pédagogie immersive expérientielle : aborder les loisirs inclusifs et thérapeutiques en interagissant avec des personnes résidant dans un foyer de soins, Selma Zaiane-Ghalia et Aïcha Benimmas
- Enseigner l’histoire à distance en contexte d’urgence pandémique : étude des pratiques déclarées des enseignants du secondaire au Québec, Jean-Louis Jadoulle
- Analyse de l’agentivité transformatrice dans une activité de robotique pédagogique impliquant la résolution collaborative de problèmes, Raoul Kamga, Sylvie Barma et Margarida Romero
https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/issue/view/233
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου