Κυριακή 21 Μαΐου 2023

 

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)


   Vol. 46, n° 1, printemps 2023

  Varia

 

Éditorial

  • Editorial Transformational Opportunities through New(er) Stories: Research Addressing Educational Inequalities, Jeannie Kerr
  • Éditorial, Carole Fleuret

Articles

  • Achieving Equity in Graduation Rates and Other Indicators of Success for Indigenous Learners in Canada, Dustin William Louie et Leona Prince
  • Indigenous Perspectives at the Cultural Interface: Exploring Student Achievement through School/Community-Based Interventions, Frank Deer et Rebeca Heringer
  • Hospitality, Self-Determination, and Black Refugee Students in Manitoba, Rebeca Heringer
  • Historical Empathy: A Cognitive-Affective Theory for History Education in Canada, Sara Karn
  • Touchons du bois… l’école en forêt, Catherine Mac Dermott
  • Pédagogie immersive expérientielle : aborder les loisirs inclusifs et thérapeutiques en interagissant avec des personnes résidant dans un foyer de soins, Selma Zaiane-Ghalia et Aïcha Benimmas
  • Enseigner l’histoire à distance en contexte d’urgence pandémique : étude des pratiques déclarées des enseignants du secondaire au Québec, Jean-Louis Jadoulle
  • Analyse de l’agentivité transformatrice dans une activité de robotique pédagogique impliquant la résolution collaborative de problèmes, Raoul Kamga, Sylvie Barma et Margarida Romero


https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/issue/view/233

Δεν υπάρχουν σχόλια: