Cultura y Educación. Revista de teoría, investigación y práctica
Vol. 31, n° 2, 4-6/ 2019
SPECIAL ISSUE: FAKE NEWS AND EDUCATION / NÚMERO ESPECIAL: FAKE NEWS Y EDUCACIÓN
Introduction / Introducción
- Digital literacy, fake news and education / Alfabetización digital, fake news y educación, Julian McDougall, Maria-José Brites, Maria-João Couto & Catarina Lucas
Position paper / Artículo de posición
- Teaching media in a ‘post-truth’ age: fake news, media bias and the challenge for media/digital literacy education / La enseñanza mediática en la era de la posverdad: fake news, sesgo mediático y el reto para la educación en materia de alfabetización mediática y digital, David Buckingham
Systematic Review / Reseña Sistemática
- Dimensions of digital literacy based on five models of development / Dimensiones de la alfabetización digital a partir de cinco modelos de desarrollo, Ana Pérez-Escoda, Rosa García-Ruiz & Ignacio Aguaded
Research papers / Artículos de investigación
- Media education with the monetization of YouTube: the loss of truth as an exchange value / Educación mediática frente a la monetización en YouTube: la pérdida de la verdad como valor de cambio, Alfonso Gutiérrez-Martín, Alba Torrego-González & Miguel Vicente-Mariño
Original Articles
- Credibility versus fake news in digital newspapers on tablets in primary education / Credibilidad versus falsedad de las noticias de periódicos digitales sobre la tableta en la Educación Primaria, María-Carmen Ricoy, Cristina Sánchez-Martínez & Tiberio Feliz-Murias
- Media competencies of university professors and students. Comparison of levels in Spain, Portugal, Brazil and Venezuela / Las competencias mediáticas de profesores y estudiantes universitarios. Comparación de niveles en España, Portugal, Brasil y Venezuela, Luis M. Romero-Rodríguez, Paloma Contreras-Pulido & M. Amor Pérez-Rodríguez
- Identifying fake news through trustworthiness judgements of documents / La identificación de noticias falsas mediante juicios de fiabilidad de los documentos, Christian Tarchi
- The credibility of online news: an evaluation of the information by university students / La credibilidad de las noticias en Internet: una evaluación de la información por estudiantes universitarios, Paula Herrero-Diz, Jesús Conde-Jiménez, Alejandro Tapia-Frade & David Varona-Aramburu
- Validation of a self-perceived media competence instrument for pre-service teachers / Validación de un instrumento de autopercepción de competencia mediática para docentes en formación, Julio-César Mateus, Wilson Hernández-Breña & Mònica Figueras-Maz
https://www.tandfonline.com/toc/rcye20/31/2?nav=tocList
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου