Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)
Vol. 40, n°1, 2017
la conscience historique
ARTICLES
Quelles stratégies d’acculturation de nouveaux enseignants issus de l’immigration privilégient-ils face aux défis culturels et identitaires de leur insertion professionnelle?, Claire Duchesne
Le sentiment d’appartenance à l’école : une analyse conceptuelle, Jerome St-Amand, François Bowen et Terry Wan Jung Lin
Perception des étudiants en psychologie à l’égard du plagiat aux études postsecondaires et évaluation d’un outil de prévention, Sophie Dubé et Marie-Claude Richard
Learning What Schooling Left Out: Making an Indigenous Case for Critical Service-Learning and Reconciliatory Pedagogy within Teacher Education, Yvonne Poitras Pratt et Patricia Danyluk
Forms of Fighting: A Micro-Social Analysis of Bullying and In-School Violence, Nicole Malette
Transphobia and Cisgender Privilege: Pre-Service Teachers Recognizing and Challenging Gender Rigidity in Schools, Laura-Lee Kearns, Jennifer Mitton-Kukner et Joanne Tompkins
The Rights and Responsibility of Test Takers when Large-Scale Testing Is Used for Classroom Assessment, Christina van Barneveld et Karieann Brinson
A Comparison of Readability in Science-Based Texts: Implications for Elementary Teachers, Tiffany L. Gallagher, Xavier Fazio et Katia Ciampa
Reconciliation or Racialization? Contemporary Discourses about Residential Schools in the Canadian Prairies, Amanda M Gebhard
Le sentiment d’appartenance à l’école : une analyse conceptuelle, Jerome St-Amand, François Bowen et Terry Wan Jung Lin
Perception des étudiants en psychologie à l’égard du plagiat aux études postsecondaires et évaluation d’un outil de prévention, Sophie Dubé et Marie-Claude Richard
Learning What Schooling Left Out: Making an Indigenous Case for Critical Service-Learning and Reconciliatory Pedagogy within Teacher Education, Yvonne Poitras Pratt et Patricia Danyluk
Forms of Fighting: A Micro-Social Analysis of Bullying and In-School Violence, Nicole Malette
Transphobia and Cisgender Privilege: Pre-Service Teachers Recognizing and Challenging Gender Rigidity in Schools, Laura-Lee Kearns, Jennifer Mitton-Kukner et Joanne Tompkins
The Rights and Responsibility of Test Takers when Large-Scale Testing Is Used for Classroom Assessment, Christina van Barneveld et Karieann Brinson
A Comparison of Readability in Science-Based Texts: Implications for Elementary Teachers, Tiffany L. Gallagher, Xavier Fazio et Katia Ciampa
Reconciliation or Racialization? Contemporary Discourses about Residential Schools in the Canadian Prairies, Amanda M Gebhard
SPECIAL CAPSULE ON HISTORICAL CONSCIOUSNESS | CAPSULE SPÉCIALE : LA CONSCIENCE HISTORIQUE
Introduction: Historical thinking, historical consciousness, Lorna R. McLean, Sharon A. Cook, Stéphane Lévesque, Timothy J. Stanley, Pamela Rogers et Jamilee Baroud
Quand un film historique controversé devient une opportunité pour problématiser la nation canadienne, Vincent Boutonnet
La conscience historique en didactique de l’histoire au Canada, Nathalie Popa
S’intégrer à une nation passe-t-il par l’assimilation de son récit historique? Réflexion à partir du cas québécois, Jocelyn Létourneau et Raphaël Gani
“I like to take everything and put it in my own words”: Historical Consciousness, Historical Thinking, and Learning with Community History Museums, Cynthia Dawn Wallace-Casey
The Stories Nations Tell: Sites of Pedagogy, Historical Consciousness, and National Narratives, Stephanie Anderson
The Pop-History Spectacle: Curating Public Memory and Historical Consciousness through the Visual, Pamela Rogers et Nichole Grant
Quand un film historique controversé devient une opportunité pour problématiser la nation canadienne, Vincent Boutonnet
La conscience historique en didactique de l’histoire au Canada, Nathalie Popa
S’intégrer à une nation passe-t-il par l’assimilation de son récit historique? Réflexion à partir du cas québécois, Jocelyn Létourneau et Raphaël Gani
“I like to take everything and put it in my own words”: Historical Consciousness, Historical Thinking, and Learning with Community History Museums, Cynthia Dawn Wallace-Casey
The Stories Nations Tell: Sites of Pedagogy, Historical Consciousness, and National Narratives, Stephanie Anderson
The Pop-History Spectacle: Curating Public Memory and Historical Consciousness through the Visual, Pamela Rogers et Nichole Grant
http://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/issue/view/113
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου