Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)
Vol. 40, n°2, 2017
HOMMAGE AUX 40 ANS DE LA RCÉ
CELEBRATING 40 YEARS OF THE CJE | HOMMAGE AUX 40 ANS DE LA RCÉ
- Introduction, Nicholas Ng-A-Fook
- Developing Teachers’ Professional Learning: Canadian Evidence and Experiences in a World of Educational Improvement, Carol Campbell
- Les défis de l’innovation selon la théorie de l’activité : le cas de l’école (éloignée) en réseau, Thérèse Laferrière
- Education that Matters, Joel Westheimer
- Professional Legitimation for Education in Canadian Universities: The Canadian Journal of Education, 1976-1997, Donald Fisher
- Vers une jonction de deux pratiques, Stéphane Allaire
- Evidence-based teaching in the 21st Century: The missing link, William J. Hunter
- My Acquaintance with the CJE/RCE, 1988-1992, William Bruneau
ARTICLES
- A Well Place to Be: The Intersection of Canadian School-Based Mental Health Policy with Student and Teacher Resiliency, Mary Ott, Kathy Hibbert, Susan Rodger et Alan Leschied
- The Ontario Sexual Health Education Update: Perspectives from the Toronto Teen Survey (TTS) Youth, June Larkin, Sarah Flicker, Susan Flynn, Crystal Layne, Adinne Schwartz, Robb Travers, Jason Pole et Adrian Guta
- Cheminement scolaire d’élèves en difficulté adaptation ou d’apprentissage en enseignement secondaire, Philippe Tremblay
- Influence of Cognitive CoachingSM on the Development of Self-efficacy and Competency of Principals, Todd Rogers, Cal Hauserman et Jacqueline Skytt
- Conditions favorables et défavorables au développement de pratiques inclusives en enseignement secondaire : les conclusions d’une métasynthèse, Nadia Rousseau, Mathieu Point, Karelle Desmarais et Raymond Vienneau
- Encadrement offert par des superviseurs universitaires en formation à l’enseignement : le point de vue de stagiaires finissants en ÉPS, Carlo Spallanzani, François Vandercleyen, Sylvie Beaudoin et Jean-François Desbiens
- Problematizing Complexities and Pedagogy in Teacher Education Programs: Enacting Knowledge in a Narrative Inquiry Teacher Education Discourse Community, Darlene Ciuffetelli Parker, Anne Murray-Orr, Jennifer Mitton-Kukner, Shelley M. Griffin et Debbie Pushor
- Le processus de coévaluation entre superviseurs et étudiants en formation initiale des enseignants du primaire, Stéphane Colognesi et Catherine Van Nieuwenhoven
- Brains Unlimited: Giftedness and Gifted Education in Canada before Sputnik (1957), Jason Ellis
- Methodologically Historicizing Social Studies Education: Curricular Filtering and Historical Thinking as Social Studies Thinking, Bryan Smith
- Historical Hegemony or Warranted Adaptation? A Response to Smith, Lindsay Gibson et Roland Case
- Unwieldy Social Studies and Traces of Historical Thinking: A Response to Gibson and Case, Bryan Smith
- School Principals and Students with Special Education Needs: Leading Inclusive Schools, Steve Sider, Kimberly Maich et Jhonel Morvan
- Programmes d’insertion professionnelle dans les commissions scolaires de Québec et persévérance des enseignants du primaire et du secondaire en début de carrière, Amelie Desmeules, Christine Hamel et Eric Frenette
http://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/issue/view/114
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου