Τρίτη 26 Δεκεμβρίου 2023

 

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)


Vol. 46, n°3, automne 2023

 Varia

 

Éditorial

  • Expanding the Scope of Educational Policy in a Neoliberal Era: Politics, Socio-Economic Policies, and Media, Jeannie Ker et, Ee-Seul Yoon
  • Éditorial, Carole Fleuret

Articles sollicités

  • What Did the Multicultural Policies of the Last Century Promise that Need to Be Re-Imagined in Today’s DEDI Post-Secondary World? Carl James

Articles

  • Riding Fences: Anticipatory Governance, Curriculum Policy, and Teacher Subjectivity, Jill Morris, Jean-Claude Couture et Anne Phelan
  • Who is the “Student”? A Critical Analysis of Neoliberal Education Reform Legislation, Melanie Janzen et Rebeca Heringer
  • The Overreliance on Portable Classrooms in Ontario Schools: New Evidence for the Study of Austerity and Disinvestment in Canadian Public Education, Augusto Riveros
  • Resentment and Admiration: Public Opinion Toward Teachers and Public Sector Employees in Ontario, Chris Erl, R. Michael McGregor, Jack Lucas et Cameron Anderson
  • Les conditions favorables à la collaboration entre enseignantes et orthopédagogues en contexte d’implantation du modèle de réponse à l’intervention (RàI) au premier cycle du primaire, Élisabeth Boily, Chantal Ouellet et Pascale Thériault
  • Travailler en interprofessionnalité en contexte de clinique universitaire : l’exemple de la formation initiale en orthopédagogie et en travail social, Marie-Pierre Baron, Nathalie Sasseville et Catherine Vachon
  • Accompagner le développement d’une posture réflexive en formation initiale des enseignants : des besoins différents en fonction de l’année de formation ? Vanessa Hanin et Anne-Catherine Cambier
  • Conditions favorables à la reconnaissance des acquis de personnes enseignantes, Rachel Bélisle, Évelyne Mottais, Eddy Supeno, Jean Bibeau, Marilou Bélisle et Stéphanie Breton
  • Les nouveaux enseignants de la formation professionnelle : quelles sont les sources de leur sentiment d’efficacité personnelle ? Nathalie Gagnon et Naomie Fournier Dubé
  • Le rôle des acteurs et les dynamiques dans l’évaluation scolaire : un éclairage sociologique, Adriana Morales-Perlaza et Dave Poitras


Δεν υπάρχουν σχόλια: